Domácí kvásek ...

... už jsem dělala několikrát a měla jsem chuť zase vyzkoušet kváskový chleba a ten je k tomu potřeba. Kvásek musíte dělat alespoň 3-4 dny dopředu.
Vezmete čistou skleničku a dáte do ní tři lžičky žitné mouky a zalijete troškou vody a promícháte, aby vznikla řidší kašička a necháte na kuchyňské lince do druhého dne. Tento postu zopakujeme 3-4x a cca po 4 dnech už by jste měly mít živý žitný kvásek pro pečení chleba. Voní krásně nakysle a chleba z něj má nezaměnitelnou chuť. Pak uchováváme v ledničce a jak odeberete na pečení chleba zase přidáte 3 lžičky žitné mouky trošku vody a promícháte necháte do druhého dne na kuchyňské lince a pak zase dáte do ledničky. Pokud by vám kvásek zplesnivěl, znamená to, že umřel a musíte zadělat znovu, ale stát by se to při správném postupu nemělo, je jen potřeba alespoň jednou týdně upéct chleba nebo alespoň "přikrmit". (to znamená přidat mouku s vodou)



Správný kvásek dělá krásné bublinky.


Komentáře

Ilona Ř. píše…
Blani,
já si ho jednou zkoušela vytvořit a nepovedl se mě :-o
Tak stále dokola oživuji ten, co mám v lednici.
Ale teď jsem dostala nový kvásek a chlebík z něho už je snědený.
Tak až se v únoru uvidíme, můžeme vyměňovat chlebíky i kvásky ;-)
Blanka M. píše…
Ilonko určitě, ale to nejdříve musím kváskový chleba natrénovat, stále to není ono. Ale kvásek mám báječný voňavý. Přinesu ti.

Oblíbené příspěvky