Moje letošní zavařování ...


Tak jsem se letos pustila do zavařování. Vedou u mě jednoznačně  šťávy. V horkých letních dnech to je super ovocné osvěžení.

Šťávička je rybízová se skořicí a badyánem

Suroviny:
1 kg červeného rybízu
0,5 litru vody
0,5 kg cukru krystal
1 pytlíček vanilkového cukru
mledá skořice a badyán

na 0,7 litru vylisované šťávy přidáme 0,5 litru vody a 500 g cukru. Cukr přidávejte postupně jak prováříte, každý může podle své chuti jak má rád. Pak přidávám ještě lžičku kyseliny citronové.
Protože se mi nechtělo stát kupu času u plotny a vařit a míchat, dala jsem cca 1 kg červeného rybízu do pekáče, přidala jeden vanilkový cukr, mletou skořici a mletý badyán. Pekla při 200 stupních cca 20 min. Pak horké propasírovala přes cedník a provařila s cukrem. Horké se nalévá do čistě vymytých sklenic.

Komentáře

Oblíbené příspěvky