Znáte smrkový sirup?

... já si ho pamatuji ještě jako malá holka, pak už jsme ho nedělali. Ale teď jsem si při toulkách lesem na něj vzpomněla a protože jsem měla s sebou košík, tak jsem nasbírala mladé výhonky smrku.
Doma jsem vzala zavařovací sklenici a vrstvila vrstvu smrkových výhonků a vrstvu třtinového cukru a tak až do úplného naplnění sklenice, pak jsem zavíčkovala a na 14 dní dala k oknu na sluníčko a teplo.

Po 14 dnech jsem sirup přes plátýnko slila. Pokud by se nerozpustil všechen cukr, můžete zahřát v hrnci a poté slít přes plátýnko do zavařovacích skleniček.

Ta krásná jantarová barva mě dostala a nádherně voní. Už je schovaný na zimu na období kašlíků a chřipek.




Komentáře

Ilona Ř. píše…
Jé Blani, sirup jsem ještě nezkoušela !
Med ano, ale takovou tmavou barvičku nemám :-o
Zkusím příště !

Oblíbené příspěvky