Pomerančový a jablečný sirup ...

... domácí výroby. Sirupy dělám už asi 4 roky a žádné už ani nekupuji. Je to jednoduché a jsou výborné bez éček, umělých sladidel a hlavně víte co si do nich dáváte. Experimentuji s ovoce, bylinkami i kořením. Určitě se do nich také pusťte, ale pozor, kupované už vám nebudou chutnat.
Tak a teď recepty:

POMERANČOVÝ SIRUP

Na pomerančový sirup jsem použila 5 středních pomerančů, vodu, cukr, skořici a citronovou šťávu. Pomeranče jsem odšťavnila na šnekovém odšťavňovači.Šťávu nalila do hrnce, bylo jí 0,5 litru a do jednoho litru doplnila převařenou vodou a přidala jsem 1,5 cukru takže celkem bylo v hrnci 2 litry sirupu, který vznikne až provařením a rozpuštěním veškerého cukru. Přidala jsem mletou skořici a 
2 dcl citronové šťávy. Přivedla k varu a sbírala pěnu. Horký sirup jsem nalila do čistě vymytých a vysterilovaných lahví na 80 stupňů na 20 minut v troubě a sirup byl hotový.













JABLEČNÝ SIRUP

Na jablečný sirup jsem použila 9 červených jablek střední velikosti, vodu, cukr, skořici a citronovou šťávu. Jablka jsem odšťavnila na šnekovém odšťavňovači.Šťávu nalila do hrnce, byl jí 1 litr a doplnila 1 litrem převařené vody a přidala jsem 2kg cukru takže celkem bylo v hrnci 3 litry sirupu, který vznikne až provařením a rozpuštěním veškerého cukru. Přidala jsem mletou skořici a
3 dcl citronové šťávy. Přivedla k varu a sbírala pěnu. Horký sirup jsem nalila do čistě vymytých a vysterilovaných lahví na 80 stupňů na 20 minut v troubě a sirup byl hotový.







A čistá kůra na nasušení, zužitkujete i vrchní vrstvu pomerančů. Usušenou budu používat do čajových směsí.


Komentáře

Ilona Ř. píše…
Blani, super pomerančový i jablečný bych si dala hned😉 Já je také dříve dělávala ve velkém, hlavně ty bylinkové,ale pila jsem je prakticky sama a často se mi kazily:-0Je v nich hodně cukru, teď pijí jen vodu s mátou, meduňkou a citronem.Nyní dělám jen tymiánový sirup pro Šímu na kašel.Měj krásný májový čas!
Blanka M. píše…
Ilonko děkuji. Já sirupy miluju, čistou vodou se nenapiju, hodně si je ředím, také nemám ráda příliš sladké. Teď mám naložený smrkový sirup z výhonků na zimu, tak jsem zvědavá. Tobě také krásný sváteční den.

Oblíbené příspěvky