Znáte trnky ?

Dříve rostly na každé mezi a teď musíte projít světa kraj, aby jste na nějaké narazily. Já jsem je dostala od kamarádky a letos poprvé je vyzkoušela zpracovat, jsou plné vitamínů a prospěšných látek, tak pro je nezařadit do jídelníčků. 
Já letos vyzkoušela jak sirup tak likér.

Postup sirup:
na 3kg ovoce jsem přidala 3 litry vody, povařila do měkka. Nelekejte se pecičky jsou dost veliké, takže dužiny tam až tak moc není. Přepasírovala jsem přes síto a přidala na 2 liry rozvaru 2kg cukru, kyselinu citronovou a vanilku. Promíchala a nechala pořádně rozpustit cukr. Horké liji do vypařených lahví a sirup je hotový. 

Postu likér:
Použila jsem jako základ sirup. Do 1 litru sirupu jsem přivedla k varu a přidala 1 vrchovatou lžíci voňavé mleté kávy. Když vychladne, přilila jsem 300 ml bílého rumu, pořádně promíchat a přelít do hezkých lahviček a máte hotové dárečky na Vánoce. Je výborný třeba do kávy. 

Káva i sirup mají nezaměnitelnou natrpklou chuť, která k trnkám patří a jak jsem se dozvěděla v ajurvédě je hodně vyhledávaná, protože tato chuť je pro naše tělo velice přínosná.

Tak hurá na trnky!!!











 

Komentáře

Oblíbené příspěvky