Antivirová tinktura ...

... v dnešní době asi dost aktuální. Pro nadcházející chřipkové období jsem namíchala tuto tinkturu, protože má rychlejší nástup než čajíčky. Samozřejmě čaje nevynechávám, namíchala jsem jeden na viry a nazvala ho "MORIBUNDUS" v dalších příspěvcích se tu také objeví.
Tak a teď k tinktuře. Načetla jsem sousty informací z bylinářských knížek a vypsala jsem si, které byliny či koření mají antivirové účinky. Ty jsem namíchala a naložila.

Tady jsou:
badyán
hřebíček
bobkový list
zázvor
lékořice
máta
rozmarýn

Všechny byliny a koření jsem podrtila, aby se lépe vyluhovaly a naložila je do 80% lihu. Musí se macerovat nejméně 21 dní a každý den je třeba lahvičku protřepat. Nechala jsem ji stát na kuchyňské lince. Cca po měsíci jsem ji přecedila přes plátýnko a musím říci, že voní jako Becherovka. Naředila jsem ji 1:1 40% lihem. Dala jsem do tmavé lahvičky s kapátkem.
Každý den by se mělo brát tolik kapek kolik vážíte rozložené do dvou dávek. Takže pokud vážíte 60 kg tak 30 kapek ráno a 30 kapek večer. Pokud potřebujete jet vozem, nebo berete léky, které se neslučují s alkoholem , nakapete tinkturu do horké vody nebo čaje a tím se alkohol odpaří a může ti používat.

Takže prevenci zdar a vyzkoušejte ji.




 

Komentáře

Oblíbené příspěvky