Špaldové nudle ...

... jak jsem Vám slíbila tak činím. Vyzkoušela jsem doma vyrobit zdravější verzi nudlí do polévky a to špaldové.

Budete na ně potřebovat:
160 g celozrnné špaldové mouky
1 vejce
3-5 lžic vody
případně 1/2 lžičky soli, ale to jenom v případě, že je budete hned vařit, Jinak  ne do nudlí, které chcete skladovat.

Postup:
Nasypala jsem mouku do misky a udělala v ní důlek. Do něj jsem vyklepla jedno celé vejce a přidala vodu. Příborovým nožem jsem pomalu začala zapracovávat mouku. Pak jsem se do něj pustila rukama a hnětala a hnětala až se vytvoří bochánek hotového těsta. Nechala jsem ho v igelitu trochu odpočinout cca 15 minut.
Po té jsem vyndala na vál pomoučený moukou a rozválela na tenkou placku. Tu jsem nechala proschnout z obou stran na utěrce, tak, aby se nudle daly dobře krájen. Dělala jsem silnější proužky mám to tak raději, ale můžete udělat i slabší. Pak nechte na utěrce pořádně proschnou, klidně i přes noc. 
Skladujte v uzavřené sklenici bez přístupu vzduchu.








Komentáře

Oblíbené příspěvky