Domácí desinfekce ...

... a návod jak si ji vyrobit. Jak jsem již slíbila, jen jsem se v těchto hektických dnech k tomu nedostala. Pročetla jsem spousty článků a nakonec jsem recept sestavila takto:

Suroviny:
potravinářský líh 80% (ale může být podle informaci i třeba 40-60%)
3% peroxid vodíku (vedou lékárny)
voda, hřebíček, bobkový list, esenciální oleje vavřín (kubeba), tee tree, hřebíček
Přidáním olejíčků se tekutina zakalí, je to tím, že oleje a alkohol a voda se dobře nemísí.

Postup: 
Nalila jsem 500 ml lihu do větší lahve cca 1 litrové, aby se dobře dalo proklepat. Na toto množství jsem přidala 25 ml 3% peroxidu a přidala 15 ml vody. Do tohoto množství jsem přidala cca 20 ks hřebíčků, čerstvé 4 pokrájené listy bobkového listu, 20 kapek tee tree, 10 kapek kubeby a 10 kapek hřebíčku. Proklepala a nechala 3 dny na kuchyňské lince. Každý den jsem proklepala, pak jsem přecedila. Nechávám v lahvi a vždy si přeliji do malého rozprašovače, abych mohla nosit desinfekci vždy s sebou.

Krásně vodní, díky olejíčků nevysušuje tak pokožku, ruce po postříkání nejsou mokré díly alkoholu, který se rychle odpaří hnedka zaschne.

Proč hřebíček a bobkový list? Nejen kvůli vůni, aby si někdo nemyslel, je to i kvůli jejich vlastnostem. Hřebíček je antibakteriální, protiplísňový, desinfekční a vavřín kubeba neboli bobkový list jak jsem se dočetla je protivirový a protinádorový. 



Komentáře

Oblíbené příspěvky