Návrat k přírodě...

... to je krásná věc. Zamýšlím se poslední dobou stále více nad tím, co vše potřebuji k životu a zjišťuji, že toho tolika není.  U nás v Hradci otevřeli první obchod bez obalu a tak mi to nedalo a byla jsem se tam podívat. Je to malinký obchod, ale moc pěkný a krásně to tam voní. Mimo jiné jsem tam našla i knihu: Domácnost bez obalu a hnedka doma jsem si ji začala prohlížet a číst. Zjistila jsem, že některé věci už dělám sama od sebe a další nápady určitě vyzkouším.
Například na číštění domácnosti používám více jak rok, domácí čistící prostředek, se kterým mám jen ty nejlepší zkušenosti. Dokonce v létě jsem s ním čistila i gril, na který nezabírá žádný z čistících prostředků a zabral i tady a perfektně. 


Recept na tento čistící prostředek jsem četla někde na netu v různých formách a mě se osvědčil tento:
Potřebujete:
ocet 8%
vodu
kůra z citronů, pomerančů, koření (skořice, badyán, hřebíček ... prostě to co hezky vodní a přerazí vůni octa)

Postup:
do velké zavařovací 5 litrové sklenice naliji 0,5 litru octa, litr vody, nasypu celé koření ne mleté a postupně, když oloupu pomeranče, citróny, mandarinky přidávám tyto slupky do láhve a vždy protřepu, obrátím ať se vše promíchá. Maceruji postupně cca 5 dní při pokojové teplotě ne na slunci 
a pak přecedtím do lahve. Naplním lahvičku s rozprašovačem a používám na mytí nádobí, vany, umyvadla, WC, oken, připečených pánví, grilu, mastnou digestoř jsem s tím také krásně vyčistila.



Komentáře

Oblíbené příspěvky