Pikles- kvašená zelenina ...

Tak jsem neodolala a zkusila jsem naložit pikles- kvašenou zeleninu. Upoutala mě Simona Tancerová s pořadu Kouzelné bylinky, kde ukazovali jak se nakládá pikles. Objednala jsem si krásný keramický soudek na kvašenou zeleninu, kde se používá poklička, která zatíží obsah a zelenina je stále pod vodou. Dle návodů a postupů na internetu má být pikles hotové cca po 5 dnech. Umístí se na místo se stálou teplotou, nemá rádo výkyvy teplot. Ne na slunné místo ani ke kamnům.

Ingredience:
do litrového soudku
0,5 kg zeleniny já použila (červené zelí, čínské zelí, mrkev)
5 g soli
kmín dle chuti

Postup: 
Zeleninu jsme nakrájela na kousíčky prosypala solí a kmínem, promíchala a nechala cca 30 minut stát. Pak rukou hodně promněte, aby zelenina začala pouštět šťávu. Po té jsme postupně plnila do soudku a hodně stlačovala, aby se uvolňovala šťáva. Nakonec jsem vložila pokličku, která stlačuje celou směs a zavíčkovala a zagumičkovala, aby vnitřní poklička tlačila na zelenina a byla stále pod vodou. Za 5 dní dám vědět jak to dopadlo.




Komentáře

Oblíbené příspěvky