Znáte lufu ...

... dodnes jsem si myslela, že to je nějaká exotická rostlina a a materiál je z jejího stvolu. Ó jak jsem se mýlila.  Začala jsem shánět informace o této rostlině a překvapilo mě, že je to v podstatě taková okurka, která se dá mladá jíst, ale postupem času změní vnitřní strukturu a jak dozraje, sloupne se jí svrchní vrstva, vysypou se semena, propere se v čisté vodě a dá usušit na sluníčko.
A co je na tom nejlepší? Že se dá vypěstovat i u nás, takže už jsem si sehnala semena a kromě okurek, rajčat, dýní a paprik letos zkusím vypěstovat i lufu.
Udělám něco pro svoji zahrádku a také pro životní prostředí, protože se z ní dají dělat super výrobky náhradou za plastové a z jiných umělých vláken. Třeba viz. obrázky níže.

(obrázky jsem si z dovolením vypůjčila na internetu, zatím svoje nemám a chtěla jsem vás seznámit s touto zajímavou rostlinou a výrobky z ní a to bez obrázků nejde)  









Komentáře

Oblíbené příspěvky